meetings.nl, vind de perfecte locatie voor jouw zakelijke meeting

klanten reviews

Hoe ziet jouw persoonlijke LinkedIn pagina er uit?

4 belangrijke onderdelen van je profiel

In Nederland heeft bijna 75 procent van de beroepsbevolking een LinkedIn profiel. Daarmee zijn we koploper in Europa. Dus grote kans dat ook jij ooit een LinkedIn profiel hebt aangemaakt. En ben je daar tevreden over? Of kan het beter? LinkedIn is een belangrijk zakelijk netwerk. Ongeveer 25 procent van de vacatures wordt via dit netwerk ingevuld. En dat is best veel. Misschien zit je nu nog prima op je plek, maar wellicht wil je in de toekomst elders gaan werken. Je horizon verbreden. Meer ervaring op doen of bij een groter bedrijf werken. Dan is een goed LinkedIn profiel belangrijk. Hiermee maak je een eerste indruk.

Benut je LinkedIn profiel
Misschien heb je een interessante vacature gezien en heb je connectie binnen je LinkedIn netwerk met mensen die het bedrijf van dichtbij kennen. Dat is handig, want die zou je om extra informatie kunnen vragen over het bedrijf. Dit kunnen je gebruiken bij het schrijven van je sollicitatiebrief of, als je al een stapje verder bent, tijdens je sollicitatiegesprek.

Zorg er ook voor dat je profiel goed vindbaar is, door de juiste zoekwoorden te gebruiken. En ben je eenmaal gevonden? Zorg er dan voor dat je profiel interessant is. Geef een goede eerste indruk van jezelf, vertel wie je bent, wat je kunt en waar je heen wilt. Dat doe je door te zorgen dat er vier onderdelen in elk geval goed in orde zijn:

  1. Kopregel
  2. Samenvatting
  3. Werkervaring
  4. Opleiding
  1. Kopregel – Kort & krachtig

Je kopregel is belangrijk, want dat is het eerste wat de bezoeker van je profiel ziet. Samen met je profielfoto en naam. LinkedIn vult deze regel standaard voor je in en gebruikt daarvoor je functietitel en het bedrijf waar je werkt. Maar…wist je dat je deze regel zelf kunt aanpassen? Je kunt de kopregel gebruiken om te vermelden wat je dagelijks doet. Of wat je expertise is. Zo laat je meteen heel duidelijk zien wat jij je (toekomstige) werkgever oplevert.

  1. Samenvatting – Wat doe je en wie ben je

Geef de bezoeker een korte indruk van wat je doet en wie je bent. Beschrijf wat je dagelijkse taken zijn en hoe je je werkgever hiermee helpt. Ben je betrokken bij speciale projecten of heb je een bepaalde expertise? Vermeld dan ook dit vooral!

Vertel ook wie je bent als persoon. Wat zijn je competenties? Wat vind je leuk om te doen, waar ben je goed in waar krijg je energie van? Maar laat ook weten hoe jij je carrièrepad ziet. Heb je de ambitie om door te groeien of wil je graag bij een internationaal bedrijf aan de slag? Je toekomstige werkgever heeft zo al een beetje een beeld van waar je voor open staat.

En niet onbelangrijk; geef in je samenvatting ook vooral aan op welk e-mailadres je te bereiken bent.

  1. Werkervaring – Wat kun je en wat weet je

Je opgedane werkervaring is een meerwaarde. Je laat tenslotte zien wat je kunt. Maar ook waar, bij welke bedrijven, je die werkervaring hebt opgedaan. Het is natuurlijk onmogelijk om al je taken te omschrijven, dus benoem de taken waar jij goed in was of bent. Een handvat om het te beschrijven kan de STAR- methode zijn: Beschrijf de Situatie, jouw Taak, welke Activiteiten jij hebt opgepakt en welk Resultaat het gaf.

  1. Opleidingen

Door je afgeronde studies te benoemen, laat je zien dat je gedegen opleidingen hebt gevolgd. Vertel de belangrijkste onderdelen uit je opleiding. Bijvoorbeeld; aan welk vak of welk project heb je het meest gehad? Wat gebruik je in de praktijk het meest en wat levert dat op?

Laat anderen vertellen over jou

In bovenstaande vier punten heb je zelf verteld wie je bent en wat je doet. Maar laat ook anderen vertellen wie je bent als professional. Vraag om aanbevelingen van collega’s of (oud-)werkgevers. Zij leveren het bewijs dat je echt zo goed bent als je zelf zegt.

Bron: https://www.marketingfacts.nl/berichten/nederland-overtuigend-europees-kampioen-op-linkedin

 

In 3 stappen de perfecte locatie, boek nu

  • Stap 1:

    Plaats locatieaanvraag voor jouw zakelijke bijeenkomst

  • Stap 2:

    Ontvang verrassende aanbiedingen

  • Stap 3:

    Bevestig jouw locatie