meetings.nl, vind de perfecte locatie voor jouw zakelijke meeting

klanten reviews

Haal meer uit je to-do lijst!

Hoe houd jij overzicht over alles wat je nog moet doen? Met een to-do lijst? Een dergelijke lijst is cruciaal voor iedereen die efficiënt wil werken en vooral ook niets wil vergeten. Een vereiste is dan wel dat je je to-do lijst goed gebruikt. In dit artikel hebben we een aantal tips voor je op een rij gezet.

Verschillende to-do lijsten

Sommige mensen hebben overal to-do lijstjes. Een voor op het werk, een voor thuis en daarnaast ook nog zo’n handige to-do app voor op je telefoon. Een valkuil hierbij is dat je op elk lijstje verschillende (of zelfs ook dubbele) taken hebt staan. Op deze manier heb je dus nog steeds geen overzicht. Inventariseer daarom eerst alle lijstjes die je hebt en breng ze samen in 1 to-do lijst. Zo creëer je overzicht en ook meer rust in je hoofd.

Tip: Probeer eens een takenlijstje te maken met Microsoft To-Do!

Te vaag

To-do lijsten worden vaak “even snel” gemaakt. Een grote valkuil hierbij is, is dat je taken te algemeen omschrijft. Soms staat er zelfs maar 1 woordje op. Het risico daarvan is dat je dan nog steeds moet gaan nadenken over wat je precies moest doen en dat kost je dan weer extra tijd. Omschrijf/Beschrijf je taken dus zo concreet mogelijk.

Plan pauzes in

En ook pauzes kun je het beste opnemen in je to do-lijst. Rust nemen is namelijk minstens zo belangrijk als werken. Plan daarom in je lijstje steeds een blokje met rust tussen belangrijke taken. Op deze manier geef je je hersenen ook de kans om de batterijen op te laden.

Te veel taken

Schrijf jij alles wat in je opkomt op? Van de boodschappen doen tot en met het verjaardagscadeau kopen voor oma etc. etc.? Als dat werkt voor jou, dan moet je dat vooral doen. Belangrijk hierbij is wel om prioriteit aan te brengen in je taken. Je kunt proberen om een to-do lijst te maken met vandaag doen, op korte termijn doen en op lange termijn doen. Zo voorkom je dat je to-do lijst te lang wordt. Een te lange lijst, die je toch niet afkrijgt werkt alleen maar demotiverend.

Bron: Secretaressenet

In 3 stappen de perfecte locatie, boek nu

  • 1 Stel jouw bijeenkomst samen
  • 2 Ontvang kosteloos en vrijblijvend offertes
  • 3 Kies en boek