Naar home van Meetings
20 oktober 2014

Maak van jouw meeting een sterk merk

Maak van jouw meeting een sterk merk

6 brandingtips

Naam van de meeting
Verzin een goede pakkende naam voor je meeting. Een goede memorabele naam die de behoefte voor het evenement in zich draagt is al het halve werk. De naam is één van de belangrijkste beslissingen voorafgaand aan de eerste besprekingen van een event of congres.

Pakkende slogan
Bedenk ook een pakkende slogan voor je meeting. Met een opvallende slogan herinneren mensen je evenement makkelijker. Dus zorg voor een korte zin die het idee van je event of congres in zich draagt en die een bepaalde emotie raakt bij het publiek. ‘Just do it’ is bijvoorbeeld een hele sterke van Nike.

Krachtig logo
Ook een krachtig logo is belangrijk voor een meeting. Een logo dat het idee van een evenement uitbeeldt geeft een extra stuk herkenbaarheid en heeft een belangrijke symboolfunctie die bijdraagt aan het event of congres. Denk aan de ringen van de Olympische Spelen. Iedereen kent ze en ze hebben als logo een enorme impact.

Running gag
Voor sommige bijeenkomsten kan een ‘running gag’ goed werken. Je kunt inspiratie opdoen uit televisieprogramma’s. Zo is er de reality-show met Donald Trump waar jonge managers met elkaar wedijveren. De gevleugelde woorden ‘You’re fired’ komen elke aflevering terug. En bij ‘Leve de Koning’ en ‘Leve de Staten Generaal’ denkt iedereen aan Prinsjesdag.

Exclusiviteit
Creëer een sfeer van exclusiviteit; een beperkt aantal kaarten of bepaalde voorwaarden die aan de gast worden gesteld. Bijvoorbeeld alleen CEO’s van grote ondernemingen mogen naar de bijeenkomst komen. Over dergelijke events wordt al gauw veel gesproken. Mensen willen dan graag hun best doen om ‘erbij te horen’ en ervoor te zorgen dat ze er bij kunnen zijn.

Bekende spreker
Nodig minimaal 1 beroemdheid of zeer goede spreker uit. Een bekende persoonlijkheid trekt mensen en de pers aan en dat verhoogt de zichtbaarheid van je bijeenkomst. Zorg dat de naam van de beroemdheid past bij de uitstraling van het event of congres en de bijeenkomst wordt zo naar een hoger level getild.

Bron: Catherine Kaputa, branding strategist New York


 




Ook interessant

Het Koninklijk Instituut Van Ingenieurs (speciale actie meetings.nl)
16 december 2024

Het Koninklijk Instituut Van Ingenieurs (speciale actie meetings.nl)

Lees bericht
)